Regulamin zawodów IRON Husator CUP
Regulamin Iron Husator CUP
Organizator:
Husator J. Serafin , A. Szymański S.C
Adres firmy: Opole ul. Gawędy 70
Miejsce zawodów:
- Wrocław Racing Center ul. Buforowa 2, 52-131 Wrocław Jagodno teren byłej „Chemii”
Data zawodów: 27.11.2022.
E-mail: biuro@husator.pl
Sponsor główny: Iron Autoimport Opole- Partner IAAA
Osoby urzędowe:
Arkadiusz Szymański- kierownik biura zawodów
Zgłoszenia do zawodów.
Warunkiem uczestnictwa w zawodach jest:
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz dopisanie w UWAGACH numeru STARTOWEGO, którego wyboru i rezerwacji można dokonać w poście do wydarzenia 2 runda IRON Husator CUP (po wybraniu numeru startowego obowiązuje on przez cały cykl zawodów, w przypadku nie wskazania numer startowego w formularzu będzie on przypisany automatycznie)
- podpis na liście uczestników w dniu rozpoczęcia zawodów
- opłata na konto w wysokości: kategoria OPEN oraz ZAWODNICY – 400 zł, kategoria KIDS – 300zł (Oplata za szkolenie.
Na numer konta: PL 93 2490 0005 0000 4530 8363 6949
SWIFT: ALBPPLPWXXX, Alior Bank Spółka Akcyjna
ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
W tytule należy wpisać Imię i Nazwisko i Iron Husator CUP I Runda)
Potwierdzenie należy wysłać na biuro@husator.pl
Termin przyjmowania zgłoszeń i wpłat upływa 18.11.2022
Biuro zawodów
Biuro zawodów znajduje się w bazie zawodów na terenie toru K1 Opole
Wyposażenie zawodnika
- Zawodnicy i uczestnicy muszą posiadać wyposażenie osobiste określone dla pitbike super moto.
- Obowiązuje koniecznie KASK z aktualną homologacją oraz odzież motocyklowa z aktualną homologacją.
Odprawa techniczna
Mini motocykle Pit Bike, Kayo mini GP muszą spełniać następujące wymagania:
- Szczelny silnik bez wycieków
- Zamontowane zbiorniczki na płyny z odmy i gaźnika.
- Zamontowane slidery kierownicy, osi przedniej i tylnej oraz podnóżka.
- Motocykl musi być sprawny technicznie tzn. odpalać podczas odprawy technicznej, zawieszenie pracować prawidłowo, skrzynia biegów powinna działać prawidłowo, sprzęgło, linka sprzęgła i linka gazu razem z rolgazem musi działać prawidłowo.
- Siedzenie musi być przykręcone prawidłowo
- Tłumik musi mieć DB Kilera i nie może być uszkodzony ani rozerwany.
- Nie można używać kocy grzewczych !!!
- Wybór opon jest dowolny ze wskazaniem na Dunlop GP Pro które są już sprawdzone i bardzo dobrze działają.
Park Maszyn
Park maszyn zlokalizowany w bazie zawodów. Każdy pojazd stojący w parku maszyn, obsługiwany lub naprawiany w miejscu serwisowania musi stać na stojaku tylnym.
Kategoryczny zakaz:
- jazdy w parku maszyn bez kasków i/lub z nadmierną prędkością;
- udostępniania motocykli osobom trzecim, tzn. niezgłoszonym do startu w zawodach, pod rygorem usunięcia takiej
osoby trzeciej z terenu parkingu na czas zawodów.
Klasyfikacja i zasady w zawodach.
Runda składa się z półgodzinnego treningu w godzinach 9.00-9.30 i sesji kwalifikacyjnych do wyścigów finałowych w godzinach 9.30-10.15.
Podczas treningów jeździmy w grupach max 8 osób po 10 minut, dzieląc się na trzy grupy:
- Grupa A Zawodnik max 10 osób ( Mogą w tej kategorii startować tylko osoby z licencją B która uprawnia do startowania w Zawodach Rangi mistrzowskiej. Dopuszcza się startowania w tej kategorii zarówno Panów i Kobiet które startują w Pit Lady. Kobiety startują na równi z panami . Motocykle dopuszczone do tej kategorii nie mogą przekraczać 155 cc- dopuszczone są za równo pitbike i kayo Mini GP)
- Grupa B Open Max 10 osób ( Mogą w niej startować osoby które nie posiadają licencji zawodnika, kobiety jeżdżące w klasie Pit Lady, oraz zawodnicy z licencją którzy nie czują się na siłach rywalizować z szybszymi zawodnikami. Kobiety startują na równo z Panami. Motocykle dopuszczone do tej kategorii nie mogą przekraczać 155cc- dopuszczone są za równo Pitbike i Kayo Mini GP)
- Grupa C Kids Max 8 osób( Mogą w niej startować osoby które za równo nie mają licencji jak ci którzy mają i startują w klasie Stock 90, Stock 125 oraz Pit Girl nie przekraczając 12 Lat. Motocykle dopuszczone do tej kategorii nie mogą przekraczać 125 cc. Dopuszczone są tylko Pitbike)
Kwalifikacje to trzy Mini Wyścigi kwalifikacyjne po 10 okrążeń grup A,B i C Kids w przypadku zgłoszenia się minimum 5 osób w grupie A i B oraz 3 osób w kategorii C Kids.
Kwalifikacje wyłonią po 5 osób z każdej grupy. Kolejność przejechania mety decyduje o miejscu na starcie w wyścigu finałowym na pozycjach 1-5 lub czas uzyskany w kwalifikacjach.
W kat. KIDS do wyścigu finałowego awansują wszyscy uczestnicy kwalifikacji ale o pozycji na starcie w finale decyduje kolejność przejechania mety w kwalifikacjach.
Zasady Kwalifikacji w przypadku kiedy na torze jest pomiar czasu:
W ciągu 10 minut odbywa się trening kwalifikacyjny danej grupy, czas najszybszego okrążenia decyduje o kolejności na starcie.
Zasady Kwalifikacji w przypadku braku pomiaru czasu na torze:
W ciągu 10 okrążeń !!! odbywa się trening kwalifikacyjny danej grupy. Pierwsze dwa okrążenia są rozgrzewkowe po czym dojeżdżamy do linii na której się ustawiamy jeden obok drugiego. Startujemy jednocześnie na umowny znak na odprawie technicznej. Po pierwszym okrążeniu po restarcie odpada ostatni zawodnik który przejechał linię mety, który musi zjechać od depo robiąc okrążenie zjazdowe utrzymając stałe tempo nie przeszkadzające innym uczestnikom kwalifikacji, po drugim okrążeniu odpada kolejna osoba która przejechała linie męty jako ostatnia, na trzecim okrążeniu odpada kolejna osoba która przejechała linię mety jako ostatnia. Kolejne okrążenia 5-10 są wyścigiem kwalifikacyjnym, w którym kolejność przejechania linii mety decyduje o pozycji na starcie.
Zasady wyścigu finałowego !!!
Wyścig finałowy trwa 15 okrążeń dla 5 najlepszych osob w kwalifikacjach grup A i B oraz 10 okrążeń dla kat. KIDS
O Kolejności na starcie w wyścigu finałowym decydują miejsca z kwalifikacji.
Każda runda jest punktowana następującą ilością punktów:
- 1 miejsce – 20 punktów
- 2 miejsce – 17 punktów
- 3 miejsce – 15 punkty
- 4 miejsce – 14 punkt
- 5 miejsce – 13 punktów
- 6 miejsce – 12 punktów
- 7 miejsce – 11 punkty
- 8 miejsce – 10 punkt
O wygraniu klasyfikacji generalnej decyduje ilość zgromadzonych punktów za poszczególne rundy. Klasyfikacja jest podawana na stronie www.pitbikehusator.pl . Najsłabsza runda ale tylko z dwóch powtarzających się imprez w Opolu i Wrocławiu jest kasowana.
- Nagrody za poszczególne rundy przyznawane są zgodnie z opisem na wydarzeniu do każdej rundy na fanpagu organizatora Facebook/husator.eu
- Motocykle w hali ustawiamy w wyznaczonym miejscu przez organizatora. W miejscu tym możliwe jest uzupełnianie paliwa i dokonywanie drobnych napraw.
- Zawodnicy i uczestnicy zobowiązani są dwa zakręty wcześniej poinformować podnosząc lewą rękę do góry że chcą zjechać nie utrudniając osobom z tyłu dalszej jazdy.
- Zawodnicy kwalifikacji do wyścigu finałowego zobowiązani są w przypadku potrzeby zjechania z toru, stanąć w wyznaczonym miejscu na torze wskazanym przez organizatora.
- Zawodnicy wyścigu finałowego mają dwa okrążenia rozgrzewkowe po których ustawiają się na starcie. Po starcie wyścig trwa 15 okrążeń. Po przejechaniu linii mety nie zatrzymujemy się tylko jedziemy ostatnie okrążenie zjazdowe i wjeżdżamy na pitline.
- Udział w zawodach oznacza zgodę kandydata/zawodnika na wykorzystanie jego wizerunku przez Organizatora
dla celów promocyjno-reklamowych rozgrywek (bez względu na ich formę, charakter, zasięg lub sposób prowadzenia) bez odrębnego wynagrodzenia z tego tytułu.
Postanowienia końcowe:
Każdy zawodnik/uczestnik, bierze udział w zawodach na własną odpowiedzialność. Organizator i właściciel obiektu nie będzie ponosił
żadnej odpowiedzialności za ewentualne straty, szkody i zdarzenia w stosunku do zawodników, uczestników i ich pojazdów jak i szkody oraz strat spowodowane bezpośrednio w stosunku do osób trzecich i ich mienia powstałe w wyniku wypadków, ognia, wody lub innych przyczyn.
Wszelkiego rodzaju zachowania naganne (przekleństwa, wulgaryzmy, agresja itp.), których dopuszczą się zawodnicy, członkowie zespołu lub osoby towarzyszące mogą stać się podstawą do podjęcia decyzji władz zawodów o usunięciu tych osób z obiektu i/lub wykluczeniu zawodnika.
Użytkowanie na terenie wydarzenia hulajnóg i innych jednośladów jest dozwolone pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, a wszelkie konsekwencje szkód powstałych wskutek użytkowania powyższych ponosi zawodnik bądź opiekun prawny.
Harmonogram czasowy zawodów:
- 08.00-08.30 Rejestracja zawodników
- 08.30-08:45 Odprawa techniczna pojazdów
- 08:45-09:00 Odprawa techniczna dla zawodników. Wyjaśnienie zasad panujących za zawodach.
- 09.00-09.30 Treningi uczestników zawodów.
- 09.30-10.15 Kwalifikacje
- 10.15-10.30 Wyścig kat. Zawodnik
- 10.30- 10.45 Wyścig kat. Open
- 10.45- 11.00 Wyścig kat. Kids
- 11.15 Ceremonia wręczenia nagród dla poszczególnych kategorii